2012-04-02

Moonshine Got Me

De senaste veckorna har bestått av många känsloyttringar, både från min sida och andras. Det har varit allt från en halv kärleksförklaring, en önskan om att inte vara min vän, till en som ville försäkra sig om att vi faktiskt är vänner. Jag har gråtit ut hos en nyfunnen god vän, jag har varit arg, bitter och elak. Så det har känts en smula intensivt ett tag. Det är snart påsk och mina farföräldrar kommer upp från DK för att hälsa på. Det var länge sedan sist och känns lite jobbigt men samtidigt roligt. Det jobbiga ligger väl i att man alltid blir kritiserad och får berättat för sig hur man borde leva, vara, se ut och allt annat du kan tänka dig. Du ska helst vara ett sportande, smalt helgon med god utbildning och bra betalt. Inte riktigt som mig - med tatueringar, piercing, för tjock, för lång, svär för mycket, dricker för mycket, har haft för många pojkvänner, läser fel utbildning..

Det kanske inte är så, men det är så det känns. Att alltid bli jämförd med andra och förlora på det, gör ont. Jag brukar försöka skratta bort det, skämta om det. Men just nu känner jag mig naken, försvarslös och sårbar.

4 kommentarer:

  1. Du får försöka tänka på att det egentligen inte finns rätt eller fel, sakar bara är. Det som är rätt för dem är kanske inte rätt för dig. Synd bara att inte fler människor förstår det. Det finns ju bara en av "du" så då vore det ju dumt att ändra på sig när man är så unik. Om inte man själv vill det alltså. Och en jämförelse borde du inte förlora, det beror ju på vilket perspektiv man har, och absolut ingen kan vara en bättre du än dig själv. :)

    SvaraRadera
  2. Tack Elisabet, för de fina och tänkvärda orden! Det tragiska är ju att logiskt sett så vet jag ju allt detta. Det är samma ord och tankar jag ger mina vänner när de känner sig otillräckliga och dåliga - men det verkar finnas en liten djävul på min axel ibland som får mig att tro dumma saker.

    SvaraRadera
  3. Då får du ge han onda ögat och en rejäl uppläxning för såna påhitt. Du är ju trots allt himla bra. :)

    SvaraRadera
  4. Haha, det ska jag göra! Du är också himla bra vännen! :)

    SvaraRadera