2012-04-26

I'll burn when you burn.

Nu har vi haft ett par dagar med mulet och regn, idag satte regnet igång på allvar. De flesta verkar ogilla regnet, men jag har längtat efter ett riktigt regnfall. Regnet passar min sinnesstämning perfekt. Jag behöver lite lugn, lite  tid för eftertänksamhet. Jag skulle inte säga att jag är ledsen. Det är mer att jag väntar på att sommaren och den gladare, mer fartfyllda vardagen ska göra sitt intåg.

Idag när jag kände regndropparna falla mot min kind, tänkte jag instinktivt på hur det skulle kännas att få stå med din hand i min. Jag drömde nyligen om att vi stod och kysstes i regnet, som i en klassisk romantisk film.  Jag skulle vilja ta  med dig till mitt lilla paradis, där vattnet breder ut sig och jag med lite fantasi kan få känslan av ett hav, känslan av Danmark.

Jag är nog en obotlig romantiker, en dåre som förälskar mig i sådana jag inte kan få. Trots allt det svåra, vill jag hellre vara en dåre än leva i ett känslomässigt vakuum. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar