2012-04-10

Have you ever?

Have you ever seen the far sight of a mountain swallow the sky? Lyssnar på It will follow the rain och filosoferar över livet. Allt man har upplevt och allt det man drömmer om att uppleva. Ofta känner jag att jag står kvar på samma plats, att inget händer och att målen hägrar så himla långt bort.. Men om jag tänker efter så inser jag att det finns en del roliga, underbara saker som hänt i mitt liv. Saker som gjort mig till den jag är idag..

Jag har vandrat på Paris bakgator, gått upp i Eiffeltornet och sett Mona-Lisa på Louvren. Jag har sett äckliga nakna gubbar på Rhodos tillsammans med min bästa vän. Jag har badat i havet vid Sjællands Odde i ett riktigt åskväder.

Jag har plockat smultron på strå tillsammans med mormor och brorsan. Jag har bott på ett skabbigt vandrarhem i London, där personalen försökte sälja hasch till oss. Jag har sett ett underbart litet föl födas. Jag och min bästa vän har åkt bil med totala främlingar i både Strasbourg och Rhodos, och kommit helskinnande ur det.

Jag har lyssnat på musik och pratat en hel natt med en riktigt fin kille. Jag har gått vilse i Warszawa efter att ha varit på en suspekt nattklubb. Jag har druckit smoothie på en solig balkong med en god vän efter en natt ute.

Det man glömmer ibland är att det är inte alltid det stora, det spektakulära man kommer ihåg. Det man kommer värdesätta mest på ålderns höst. För även om jag drömmer om resor till främmande länder, att uppleva andra kulturer så värdesätter jag lika mycket att få vara med underbara människor. För är du med rätt människa - så är allt minnesvärt.


Tagen i Strasbourg 2008.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar