2012-10-13

Don't be tardy for the party

Igår var jag och fina S på hockey, kikade in Strömsund vs Sveg. Sist jag var på en hockeymatch är nog någon gång på högstadiet. Vi brukade spana in de snygga grabbarna och vara allmänt fjortis som man är i den åldern. Gårdagen var skitkul, det var bra att göra något nytt och bryta vardagens slentrian.

Ikväll blir det middag och vin med några vänner, känns också som en hit! Har ju insett att nu när ena bästis flyttat, så måste jag anstränga mig lite om jag ska träffa folk, haha! Var som lättsamt förut att gå tvärs över parkeringen och veta att det var massa folk där, nu får jag bjuda in dom eller mig själv om det ska bli någon socializing. Det är väl bra antar jag, att jag äntligen måste visa framfötterna och make an effort för att att vara med mina vänner. Är en himla enstöring, men gillar ju alla mina fina vänner! Alla ni som känt mig ett tag vet ju att jag är sämst på att höra av mig, har alltid varit och har gjort hundratals försök att ändra det. Det brukar dock inte gå så bra, jag blir så lätt fast i min egen lilla bubbla. 

Så ett tidigt nyårslöfte är att göra ett sista försök att försöka bli bättre på att visa mina vänner att jag uppskattar dem och trivs i deras sällskap. Känns tragiskt att man oftast bara träffas när det vankas alkohol, för tusan vi kan väl ha kul ändå? Sedan är det ju givetvis så att vi allihop har jobb, skola osv så det är fullt upp på veckan.. men en liten stund borde man ju ha ork till?

Jaja, jag hoppas ni alla får en riktigt trevlig helg, det tänker jag ha! 

1 kommentar:

  1. Bombsäker på att du kommer lyckas me din effort :) just pick up the phone ;)
    Saknar dej Tant Gräddelin!! :) <3

    SvaraRadera