2012-10-08

anakoret

Avskildhet, ensamhet, avstängdhet, tillbakadragenhet, stillhet.

Enstöring, ensam person, enslig, eremit, osällskaplig människa, särling.

Ensam, allena, övergiven, utan sällskap, solokvist, avskild, solitär, unik, lämnad åt sitt öde.

Sällskap, samvaro, gemenskap, kamrat, följeslagare, partner, moatjé.

Att vara enslig behöver inte betyda att man är ensam. Är jag en särling för att jag trivs bra i min ensamhet? Jag känner mig sällan övergiven trots att jag är allena. Min avskildhet, min avsaknad av samvaro är självvald. Jag har tänkt mycket på det här då flera uttryckt en undran eller önskan om att jag också "borde skaffa någon", för min förra partner har ju någon. Ja, det har hen och jag tycker det är fantastiskt att hen kan vara lycklig.

Men jag är inte redo för att dela mitt liv med någon igen, jag är inte redo för att älska någon igen. Detta har absolut inget med mitt förra förhållande att göra. Det är helt enkelt så att jag vill komma underfund med vem jag är, innan jag ger mig in på att försöka lära känna någon annan. Det faktum att jag inte träffat någon extraordinär människa har ju även en viss påverkan, haha. Jag längtar efter himlastormande kärlek igen, men inte nu. Så nej, jag letar inte efter en partner och jag tänker inte göra det för att underlätta för er.

Jag trivs bra med mitt liv som det är nu. Jag trivs med att bo själv med mina fina små katter. Jag trivs med att kunna läsa hela natten om jag vill, för ingen störs av min lampa. Jag trivs med att äta vad jag vill, diska när jag vill och springa omkring halvnaken om jag vill. Jag är nöjd. De få gånger jag vill ha sällskap har jag alltid mina fina vänner och min familj - så det går aldrig någon nöd på mig. Mitt liv är bra precis som det är.


2 kommentarer:

  1. Du e alldeles bara så bra som du är :) :) love ya!!! btw, grym bild på vår finaste vän!! <3

    SvaraRadera