2012-05-07

Patience is a virtue

Tålamod är en dygd, och antagligen behöver man en hel del sådan om man följer min blogg. Jag är fortfarande lite för mosig i huvudet för att komma med några vettiga inlägg, har filat på några som kanske kommer upp snart. För att inte tappa er som läser, har jag valt att anta en utmaning från Carro. Räknar in mig med de "övriga läsare som bloggar" bara för att kunna sprida utmaningen vidare, hehe. 


Vad gör du helst för att bli på bättre humör en dålig dag? - Jag brukar skriva. Antingen med papper och penna eller här i bloggen. 
Om du fick bo var du ville i 1 år, var skulle du bo då? - Antingen i högländerna i Skottland eller i en storstad som New York eller Tokyo.
Vad är din högsta önskan i livet? - Att kunna vara själsligt stark och kunna stå emot livets motgångar så att jag även får känna stunder av ren lycka.
Vad skulle du jobba med om du fick välja exakt vad du ville? - Då skulle jag jobba med att prova ut olika resmål, under vinterhalvåret. På sommaren vill jag jobba med människor, kanske med ungdoms-grupper av något slag.
Om du skulle likna dig själv med ett djur, vilket? - En struts kanske? Jag vill gärna stoppa huvudet i sanden och ignorera problemen. Sen kommer jag till en punkt där konfrontationen är ett faktum och jag ger järnet för att få det som jag vill. Oavsett kostnaden ibland. 
Har du några dolda talanger? - Nej, det tror jag inte.

Nämn en tv-serie eller film du inte kan leva utan, motivera varför. - Förut var jag beroende av Gilmore Girls,men just nu är det ingen serie eller film som är extra viktig. 
Har du någon idol, vem och varför just denna? - Jag har väl ingen idol direkt, däremot flera människor som jag kan se upp till och hämta inspiration ifrån. För att nämna några; Lady Dahmer, Angelina Jolie, min mamma, min fina vän Amanda, Magnus Betnér, Margit Sandemo. Dessa människor har alla en god värdegrund, jag kanske inte håller med om allt men de symboliserar något gott. Något att sträva efter. Jag vill också vara en människa av vikt, en människa som genom ord, vare sig de är skrivna eller talade, gör ett avtryck. 
Favoritresemål? - Danmark(tjocka släkten) och Paris, för hur bra jag mådde då.

Hur ser din drömresa ut? - Den stora drömmen är att åka transsibiriska järnvägen. För tillfället suktar jag dock efter att fara till en storstad, kanske Dublin eller Glasgow.

Nu är det meningen att jag i min tur ska utmana 11 stycken, men jag nöjer mig nog med att utmana AmandaEmelieErika och Elisabet. Andra som vill anta utmaningen får givetvis göra det!

Dessa frågor vill jag att ni ska svara på;

Vilket är ditt tidigaste minne?
Vad kommer du att ta med dig från din egen uppfostran?
Vid vilken ålder sa du första gången att du älskar någon?

Vilket är det viktigaste valet du gjort i ditt liv?
Om du valt annorlunda, hur tror du ditt liv sett ut idag?
Tror du på att man kan vara fullkomligt lycklig?

Vilken människa har haft mest inflytande över dig och dina värderingar?
Vad skulle du göra om du fick styra över Sverige för en begränsad tid?

Vilken låt gör dig mest nostalgisk?
Vilken låt skulle du vilja ha som soundtrack, när du spöar den där riktigt hemska människan som inte lyssnar på rim och reson?


Kom igen nu tjejer! 

1 kommentar:

  1. Va roligt att du nappade på utmaningen =)
    Så himla kul och intressant att läsa vad folk svarar, det är ju så himla olika.
    Kul också att du kikar in på min blogg, det tackar jag för =)
    //Carro

    SvaraRadera