2012-03-24

She reminds me of you

Gårdagen bjöd på god mat, gott sällskap och gott, men trött humör. Det var födelsedagsmiddag med hare, fläskfilé och gott att dricka till. Riktigt trevligt var det! Sedan kilade(läs släpade cykel med fetpunka) jag över till ringarna för att umgås med ett gäng fina brudar. Drack lite grogg och surrade. De andra som var lite piggare än mig, och därmed mer sociala, gick vidare till Hörnet medan jag svängde förbi hos B innan jag gick hem och stupade i säng. Var skönt att vakna relativt pigg och glad, ännu gladare blev jag när brorsan bjöd på mat på Chang. Har suktat efter vårrullar sen Polen-resan! De är duktiga på mat i Polen, men vårrullar kan dom fan inte göra, haha.

Just nu tvättar jag för fullt, borde egentligen städa hela rövarkulan men det får vänta tills imorgon. Det lutar åt soffläge med katterna ikväll, det är bra för själen. Vilket för övrigt är mitt flitigast använda uttryck just nu, för ibland ska man skita i alla måsten, borden, skulle ha osv. Jag ser så många som mår dåligt för att de inte orkar med alla för stränga krav, krav som de oftast ställt på sig själva. Så skit i bantningen, städningen, det där jobbiga samtalet med kompisen du inte gillar egentligen, eller vad det nu kan vara - För ibland ska du göra det som är bra för själen, det som får dig att orka med vardagen.

Trevlig helg!

Kungsutsikten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar