2013-05-20

Bland vitsippor och röda lockar

Just nu vill jag vara i Ronja och Birks skog. Känna den oförställda lyckan och förtjusningen över det enkla, magnifika och helt fantastiska. Att få tumla runt i spirande gräs och skratta tills jag kiknar. Jag vill se kinder rodna av spring och lek och stundvis hårda vindar. Att ha ro och tid att lyssna hur många olika fåglar det faktiskt är som sjunger för mig, dig och de andra. Jag vill se sniglar sakta kravla sig fram och spindlarnas intrikata väv blänka. Jag vill kyssa en viking eller en rövare, eller är du kanske en gycklare eller poet?

Vem du än är så finner du mig tids nog, och jag väntar gärna på dig. För jag har älskat och jag vet att jag kommer få älska igen. Medan jag väntar i de ljusa sommarnätterna, i de mörkaste timmarna på vintern så vet jag ändå att du kommer. För du ska ta mig till mina drömmars skog och kittla mig under fötterna tills jag är högröd av skratt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar