2013-03-25

Bland hiphop och röda naglar

Att flytta från Flata är nog bland det bästa jag gjort i mitt liv. Det känns som att jag fått chansen att bli en ny människa. Jag kan arbeta och lära känna människor på helt andra premisser, utan fördomar eller förförståelse. Här är jag ingens dotter, syster, ex, klasskamrat eller suparbroder. Jag kan vara den människa jag vill vara. Sedan är det säkert så att jag hindrats mer av hur jag trott att människor ser mig, än hur deras faktiska åsikt är. Här uppe känns det som att jag fått börja på ett nytt blad och människor får grunda sin uppfattning på min personlighet och mina prestationer. Jag tyngs inte ner av dumheter((läs äventyr) jag gjort eller min tro på andras förutfattade meningar. Det känns förbannat bra att få utvecklas och ge utrymme för hela min personlighet.

5 kommentarer:

  1. Blir varm i hjärtat av att läsa. Det är nu själva liver börjar Sandra. Hjärtekram! Ingrid

    SvaraRadera
  2. så kände jag när jag flyttade härifrån när jag var 25, det var så skönt att komma härifrån, där alla har förutfattade meningar om en, att få börja från början. fast sen var det ändå den välbekanta tryggheten som fick mig att längta hem igen... när jag kom tillbaka, så hade nästan alla helt glömt bort mig, jag fick börja på nytt, utan att folk trodde att jag var exakt samma person som när jag var tonåring (eller den person dom trodde att jag var), jätteskönt. nu är jag där igen, folk dömer och bedömer, har åsikter och förutfattade meningar. jag försöker att stå över det, men ibland är det lättare sagt än gjort. då känns det frestande att flytta nånstans och börja på noll igen... fast än så länge så vinner tryggheten, att börja från början är LÄSKIGT!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår inte varför människor anser sig ha rätt att döma andra jämt. Att de på något sätt skulle ha facit på hur man ska leva livet "rätt" och ha monopol på sanningen om livets mening. Jag är för att man ska få ha en åsikt, men det innebär inte att man får trycka upp den i ansiktet på andra och vara sårande. Jag tycker du är en väldigt fin människa Malin - och du börjar precis upptäcka mycket gott i livet. Håll ut och tänk it's their loss. Jag vet att det är sårande och jobbigt, men man kommer nog aldrig ifrån "de rättfärdiga".

      Radera
    2. jag tycker att folk ska bekymra sig mer om sig själv, i stället för om andra - sopa rent framför egen dörr först, sas... nej, jag har kommit fram till att den enda man kan förändra är sig själv (om man så vill), och den enda som kan göra en lycklig är en själv. och är man lycklig(are), så är man nog mycket trevligare för omgivningen också. så ja, du har rätt - stå över sånt folk. samla på dom som är bra, ist :)

      Radera