2012-06-24

Waiting for you to embrace me

Att få lämna mitt hem, om än tillfälligt, och se något nytt, något fräscht och obefläckat ger mig alltid nya perspektiv. Denna vecka har jag varit en tur till Härnösand. Jag har studerat och fått känna mig kompetent i diskussioner med andra. Jag har suttit i en park vid en syren som doftade trygghet och oskyldig barndom. Jag har haft tid att tänka igenom vilka mina värderingar är, vart jag står och om jag står för det jag anser vara viktigt. Jag har börjat hitta mig själv igen. Jag har lagt några tvivel åt sidan. Jag har kunnat växt lite.

Midsommar bjöd på fint sällskap och även fina, viktiga diskussioner. Jag känner mig stärkt av att andras bild av mig verkar stämma överrens med hur jag vill och försöker vara. 

Jag är fortfarande lite ledsen, sårad och framför allt undrande, men jag känner att jag är på rätt väg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar